View library and autoDJ list next to each other

Hi,

Loving the program! Is it possible to view the library or search section and the autoDJ que next to each other?

Not yet. The library will be redesigned in Mixxx 2.2 so that will be possible.

Hello @Be0,
I’ve only been dealing with mixxx for a week and I would also like to see the AutoDJ list separately from the library. I haven’t found a way to do this anywhere. Isn’t it implemented yet? I am using mixxx 2.2.4.
Greetings, Andy.

No, the library redesign mentioned 4 years ago was not merged and will not be merged for a variety of reasons. That does not mean we will never implement this, but it’s not a development priority at the moment.

Hello @Be0, thanks for your quick feedback. Then I no longer have to look for a possibility. It is a pity that this is not possible. When you’re making radio or making music at a party, you always want to keep an eye on what’s playing next. So please don’t forget this feature completely for the future.

Greetings,
Andy.

Olá estou iniciando agora no mixxx e desculpe se não estou usando o lugar certo para esse fim. Não sei como mais esta tocando musicas e já consigo dominar as quatro faixa puxando musicas do arquivo show. Oque não estou conseguindo é entender o Auto DJ, Coloco nele clicando em cima e confiro no celular pra ver se esta dando retorno mas não ouço nada. Como ele realmente funciona? O mixxx que estou usando é o 2.3.0-64. Mauro

Hello @Mauro , have you already loaded songs into Mixxx? Then select one and right click on that song. Then select “Add to AutoDJ Queue (top)” or “Add to AutoDJ Queue (bottom)” from the context menu. Do the same with some other songs. Then select “Auto DJ” in the tree on the left. In the table on the right you can now see the songs that you have just added. Directly above the table headings on the left you will see a small power switch with a robot on the right. Click on this button and you start AutoDJ. The button changes color and the first song from the table is loaded into player one and the second song from the table is loaded into player two. This continues until the table is empty. Then Auto DJ stops. Under Options -> Preferences you can set Auto DJ to always randomly add a certain number of songs from your library to the table. Then Auto DJ keeps on running. I hope you understand my explanations.

Olá @Mauro, você já carregou as músicas no Mixxx? Em seguida, selecione um e clique com o botão direito na música. Em seguida, selecione “Adicionar à Fila AutoDJ (superior)” ou “Adicionar à Fila AutoDJ (inferior)” no menu de contexto. Faça o mesmo com algumas outras músicas. Em seguida, selecione “Auto DJ” na árvore à esquerda. Na tabela à direita agora você pode ver as músicas que acabou de adicionar. Diretamente acima dos títulos da mesa à esquerda, você verá um pequeno interruptor de energia com um robô à direita. Clique neste botão para iniciar o AutoDJ. O botão muda de cor e a primeira música da mesa é carregada no jogador um e a segunda música da mesa é carregada no jogador dois. Isso continua até que a mesa esteja vazia. Em seguida, o Auto DJ pára. Em Opções -> Configurações, você pode configurar o Auto DJ para sempre adicionar aleatoriamente um determinado número de músicas de sua biblioteca à mesa. Então, o Auto DJ continua funcionando. Espero que você entenda minhas explicações.

Translated with Google translator… :wink:

In addition to the right-click menu it’s also possible to use a controller or keyboard to add tracks to the AutoDJ queue: here and below

Also there are ways to quickly navigate between Tracks (top sidebar item) and AutoDJ:
there are Mixxx controls to move the sidebar selection while the tracks table keeps focus, check The [Playlist] controls

For a custom keyboad mapping check 14. Advanced Topics — Mixxx User Manual

Entendi e fico muito agradecido.
Preciso de mais uma ajuda se for possivél
Estava usando já o zeno radio antes de conhecer o mixxx
Como achei o mixxx o máximo com toda uma estética,
gostaria de fazer UPLOAD de musicas em meu Auto DJ
para o MIXXX. Tenho um video com tutorial mais não consigo enchergar
nem entender, as letras são pequenas de mais. Vocês teriam uma
forma melhor e mais compeensiva pra eu conseguir fazer o upload?
Muito obrigado.
mauro567santosouza@gmail.com

por favor use https://translate.google.com :slight_smile:

Otherwise it’s pretty time consuming if every involved in this chat has to use it.

2 Likes

Hi @Mauro , sorry, but i don’t know anything about Zeno Radio. What is with this tutorial on YouTube https://youtu.be/ejbaKCoLjyU ?
Greetings,
Andy.